luni, 13 februarie 2023

Retrospectiva Vacantelor din 2022 - TENERIFE- Cap.V/V


A sasea si a saptea zi in Tenerife

 Santa Cruz de Tenerife si intoarcerea acasa


    

Ultimele doua zile in Tenerife, de fapt ultima zi plina-duminica,13.02.2022 si o jumatate din ziua de luni, pana cand trebuia sa ne prezentam la aeroport sa predam masina si sa trecem de controlul bagajelor, caci fiind inca perioada de restrictii datorita pandemiei de Coronavirus, timpii petrecuti in aeroport erau ceva mai lungi. 

===============================================================

Asadar duminica era destinata unui city break Santa Cruz de Tenerife, capitala insulei Tenerife, unde am avut noi cazarea timp de 7 nopti, intr-un apartament dragut din centrul orasului. Avantajul pozitiei era faptul ca majoritatea obiectivelor erau la cateva zeci de minute de cazare, iar dezavantajul era locul de parcare, sau mai bine zis lipsa locurilor de parcare chiar daca era extrasezon.Am avut destinat un loc de parcare intr-un subsol al cladirii in care eram cazati dar a reprezentat un stres zilnic atat la iesirea din parcare cat si la intrarea in parcare. Spatiul era foarte ingust cu stalpi de rezistenta iesiti in relief pe zonele de panta si dupa ce intrai pe un culoar de coborare sau urcare din doua trei miscari, mai trebuia sa redresezi masina cativa centimetri si pe culoarul ingust de urcare sau coborare. Pentru siguranta acestor manevre erau necesari doi oameni: soferul si un asistent exterior. Am avut o masina medie ca dimensiune si putere avand in vedere 4 pasageri si a drumurilor de munte ce trebuiau urcate. Daca o fi sa mai mergem vom lua cea mai mica masina sau mai bine o motocicleta sa nu mai avem grija deteriorarii masinii inchiriate.Sunt drumuri de munte foarte inguste, de o banda pe multe zone, circulatia este destul de intensa de turistii care vor sa viziteze insula si care inchiriaza masini si locuri de parcare foarte putine si inghesuite. Plimbarea prin Santa Cruz a fost minunata, desi datorita pandemiei unele obiective de mare interes erau inchise , asa cum era sala de spectacole Auditorio cu o arhitectura spectaculoasa, creatia arhitectului si inginerului spaniol Santiago Calatrava. Considerata cea mai frumoasa constructie moderna din arhipeleag, este una dintre edificiile emblematice ale arhitecturii spaniole. Deasemeni cele doua turnuri gemene, cele mai inalte turnuti gemene (120 m fara antene) din Spania si pe locul 3 cele mai inalte din Spania, erau inchise. Dar aceste constructii au fost admirate din exterior de aproape si mai de departe, atat cat am reusit noi, in plimbarea noastra. Am fost incantata de gradina botanica cu palmieri-Palmetum, care prezenta tot ce se poate in materie de palmieri si foarte bine structurata pe continente pe soiuri, plus ca era foarte bine ingrijita cu multe puncte de belvedere asupra oceanului sau a orasului.Apoi Piata Spania cu un mic lac si o fantana arteziana, cu sculpturi si monumente deosebite. La o terasa de langa Piata Spaniei am servit pranzul din care nu a lipsit salata mediteraneeana cu rosii , castraveti, ardei, masline si fructe exotice gen kiwi, mango, grepfruit, ananas, portocale.Dupa pranz, ne-am continuat plimbarea prin parcuri pline de flori si in special de trandafiri japonezi care erau in plina floare si care m-au fermecat.Pe jos era covor rosu de flori de trandafir cazute, caci floarea rezista o zi doua , iar sus pe ramuri era alt rosu proaspet de la noile flori aparute. Era o adevarata feerie cu trandafiri japonezi.Am ratat intrarea la muzeul de arte frumoase care se inchidea deasemeni mai repede fiind si extrasezon si pandemie. Am poposit cu interes in fata unei cladiri, care parea parasita, si era prezentata ca templul masonic al lojei Anaza, considerat unul din principalele temple masonice din Spania si primul din insulele Canare. Am vizitat muzeul de masti si costume de carnaval. In Santa Cruz de Tenerife se desfasoara un carnaval asemanator celui din Rio de Janeiro, de unii considerat al doilea cel mai mare si frumos carnaval dupa cel din Rio. Am vazut mai multe biserici, piete si parcuri si pe care am
reusit sa le vizitam acestea nefiind restrictionate din cauza pandemiei sau a extrasezonului.Muzeele de interes cum ar fi Muzeul naturii si arheologiei, sau Castelul San Juan Baptista sau Castelul San Cristobal erau inchise. Acesta a fost riscul in perioada de pandemie partial si partial fiind extrasezon cand se practica lucrari de reconstructii sau renovari avand in vedere numarul mai redus de turisti. Am incheiat ziua la o terasa cu o bere unii si o inghetata altii.

Piata Nuestra Senora de Africana








Puente General Serrador


Teatrul Guimera



Iglesia de la Conception





Muzeul de arheologie si stiintele naturii

Muzeul mastilor de carnaval




















Las Torres De Santa Cruz





Auditorio de Tenerife









Castle of St John the Baptist








Palmetum-Gradina botanica cu specii de palmieri










Pe trotuar sunt prezentate imagini din spectacolele de carnaval
din diferiti ani.In Tenerife are loc cel de-al doilea cel mai grandios
carnaval din lume dupa cel de la Rio de Janeiro




Capela San Telmo

Imagini din port





Piata Spaniei










 
Parohia de San Francisco



Muzeul de arte frumoase



Parcul Principe de Asturias







Imagini stradale











Parcul Garcia Sanabria














Piata Venticinco de Julio "de Los Patos"




Ornamente stradale

Trandafiri Japonezi in plina inflorire

Flori de trandafiri Japonezi si in copaci si pe jos


Piata Weyler

Fantana din piata Weyler


Templul Masonico de la Logia de Anaza


Meniul din ultima seara petrecuta in Tenerife






A doua zi dimineata am predat camera si ne-am indreptat spre aeroportul din sudul insulei, avand in vedere cateva obiective de vizitat in drum. Apropiindu-ne de Muntele Rosu, am poposit la plaja El Medano, unde surferii si kitsurferii ofereau un minunat spectacol pe apa iar vantul si valurile erau parca parteneri de nadejde ai acestora.
Muntele Rosu

Plaja Madena


La Muntele Rosu se putea ajunge pe jos cam doi km, iar noua nu ne permitea timpul asa ca am abordat directia spre Muntele Galben, mai putin spectaculos, din ce spun altii care au vazut ambii munti, dar mai in drumul nostru. Dupa cateva poze si priviri aruncate pe fuga ne-am indreptat spre Los Cristianos, trecand prin Punta Larga si Corderio care avea un local in livada de bananieri si am fi vrut barem o cafea sa bem in acea gradina nemaivazuta de noi dar se deschidea peste o ora , iar noi nu mai aveam timp.Ne-au lasat sa aruncam o privire dupa care ne-am continuat drumul catre Los Cristianos unde am servit un ultim pranz de Tenerife , dupa care la aeroport.

Punta Larga



Muntele Galben




Terasa restaurant intr-o livada de banane



Ultimul pranz servit in Tenerife

Portul Los Cristianos



 A fost minunat dar ne-am promis noua insine ca ne vom intoarce sa facem ce nu am reusit in aceasta vizita.




Facand un calcul groso-modo privind cheltuielile acestei excursii, cam 1300 de euro pentru doua persoane timp de 7 zile, insemnand: avion dus-intors, cazare, inchiriere masina (care a costat mai mult decat cazarea, cheltuielile cu masina respectiv benzina, bilete de intrare la Teide,Loro Parc si croaziera pe Atlantic pe care le-am achizitionat in avans, plus alte bilete de intrare la diferite obiective , achizitionate pe loc, cheltuielile cu mancarea zilnica si cheltuieli cu suveniruri si cadouri. Micul dejun il pregateam singuri din produse alimentare achizitionate din magazin iar peste zi, aveam pregatite unul doua sandwiciuri pregatite de dimineata iar seara mergeam la o terasa unde mancam in general preparate specifice insulei Tenerife. Pe parcursul zilei , in functie de zona in care ne aflam, consumam racoritoare tot specifice locului.Astfel am facut cunostinta cu freshul si inghetata de cactus. Au fost si cateva zile cand am servit cate un pranz usor si cand am facut cunostinta cu adevaratele salate mediteraneene, in care se combinau perfect ceapa cu portocala sau grepfruitul cu maslinele si avocado si tot felul de combinatii de  fructe exotice si legume. Cel mai ieftin ne-a costat avionul si asta ca am prins o promotie. Iar pe total totul a fost mai ieftin cu circa 50%, datorita faptului ca eram in extrasezon (7-14 februarie 2022) si inca in pandemie , cand turismul suferea mult datorita restrictiilor de miscare si de aceea preturile erau mult sub ceea ce se practica de obicei.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu