vineri, 24 februarie 2023

Retrospectiva Vacantelor din 2022- Paris - Cap.IV/VII


A patra zi la Paris

Catedrala Notre Dame




Retrospectiva vacantelor din 2022, continua cu dimineata de sambata la Paris din data de 9 aprilie. O dimineata mohorata, dupa cer si atmosfera dar nu si in ochii si inimile noastre. Intre orele 8 si 9, aveam rezervat prin Paris Pass, un mic dejun la Cafee Louis, un bistro elegant si cochet de pe Bd. Saint-Germain. Micul dejun a constat dintr-o cafea sau o ciocilata calda, o salata de fructe exotice, un croissant sau o rulada sau o prajitura si un frech de portocale sau ananas sau alte fructe.








A fost delicios micul dejun mai ales ca a fost servit de o tanara plina de zambet cu "sclipici" parizian. De acolo ne-am grabit spre Ile de la Cyte, dar cu un mic popas la Eglise de Saint Des Pres, care arata prea frumoasa ca sa treci pe langa ea.




Apoi traversand Sena pe podul Saint Michel, ne-am indreptat spre Conciergerie , trecand pe langa Saint Chapelle la care aveam programare dupa.Concergeria sau Palatul Orasului este primul palat regal din Paris, transformat apoi in inchisoare. Numele ii vine de la "concierge" care inseamna intendent, caruia i s-a dat spre administrare palatul dupa ce Filip al V-lea a parasit acest palat.







Dupa Conciergeria a urmat Saint Chapelle.Este o capelă care a fost construită , la cererea lui Ludovic al IX-lea sau Sfântului Ludovic, pentru a adăposti Cununa de Spini, un fragment al Sfintei Cruci, precum și alte diverse relicve ale Patimilor pe care le achiziționase.O capelă sfântă este termenul prin care este denumită o capelă care are un eșantion din coroana de spini a lui Isus Hristos.
Împreună cu la Conciergerie, Capela Sfântă este unul dintre vechile vestigii ale palatului regal din Île de la Cité care se întindea pe locul unde se află acum Palatul Justiției din Paris.Construcția suprapune două capele, cea de jos pentru oamenii obișnuiți - servitorii palatului, iar cea de sus pentru anturajul regelui, potrivit cu uzajul curent în construirea palatelor regale din Evul Mediu.Splendida Sainte-Chapelle, capodoperă a artei gotice, unii autori consideră că ea marchează apogeul acestei arte.


















Palatul de justitie

De la Saint Chapelle am traversat iar Sena dar pe partea opusa lui Bd.Saint Germain, pe podul au Change dupa care imediat am putut admira Orologiul Palatului


si trecand pe langa Monumentul ridicat in cinstea victoriilor lui Napoleon ,

pe langa un turn gotic Saint Jaque si ruinile bisericii de langa turn


ne-am indreptat spre Fantana Stravinski, care din nefericire era in renovare.





Dar langa fantana am dat peste o biserica minunata, monument istoric de altfel, Saint Merry.






Apoi am trecut prin Halele Parisului si am ajuns la biserica Saint Eustache, superba cladire in care urma sa se tina un concert dar la care nu aveam cum sa assistam deoarece peste putin timp aveam programata vizita la Notre Dame.







Asa ca dupa o multime de poze pe care le-am facut si cu interiorul si exteriorul bisericii, am servit un pranz usor la un mic restaurant in apropiere de Ile de la Cyte.Noi in general in excursiile avand ca tema vizite la muzee, constructii istorice, situri arheologice nu prea avem timp si de pranz, asa ca servim un mic dejun consistent, peste zi o ametim cu ceva rontanele iar seara neaparat cina cu specificul local. Uneori ca si in cazul de fata, tinand cont de vremea capricioasa adica vant puternic si burnita in etape am mers sa ne incalzim si sa ne si hranim cu ceva usor, dupa care ne-am intors pe Ile de la Cyte dar de data aceasta pe podul Notre Dame, un pod arcuit decorat cu sculpturi.



Tinta era Notre Dame, care nu putea fi vizitata nici pe exterior decat de la distanta se putea vedea ceva dupa gardul inalt de doi metri ridicat de organizarea de santier. Asa ca am facut cateva poze la cat se vedea si am vizitat criptele catedralei care se gasesc in afara ariei catedralei. Am fost dezamagiti dar ne-a trecut repede caci a iesit soarele si nicaieri pe unde am mai fost soarele nu zambeste atat de frumos ca la Paris.








Am plecat pe strazile din paris spre Muzeul Rodin pe malul de pe care plecasem dimineata , adica de pe malul cu Bd.Saint Germain. In perioada cand am fost noi, aveau loc doua evenimente unul religios si unul social politic.Erau in duminica ce urma Floriile la catolici si era campanie electorala pentru alegerea presedintelui. In drumul nostru catre muzeul Rodin am intalnit o mica adunare(100 de persoane) care scandau incantati de discursul unei doamne care era doamna Le Pen. Am ascultat putin si am observat mai mult. Erau putini cei care ascultau si erau multi care treceau nepasatori si nu era nimeni in opozitie.Singurul zgomot mai puternic era al vocii emis puternic prin statii.


























Am ajuns la muzeul Rodin de unde am plecat cu greu caci sunt opere minunate care pot fi vazute in muzeul Rodin.De la sculpturi neterminate dar super frumoase in care vedeai parca nascandu-se ideea , sculptura din marmura pana la opere finalizate superbe.Plus un parc plin cu statui ale marelui artist.



















De la Rodin ne-am dus la muzeul Quai Branly, care este un muzeu proiectat de arhitectul francez Jean Nouvel pentru a prezenta arta și culturile indigene din Africa, Asia, Oceania și America.
















Aveam de gand sa urcam in seara aceea si pe Arcul de Triumf de pe Champ Elesee dar eu cel putin eram rupta de oboseala si am renuntat in favoarea pernei mele cu somnifor de la Residance Courcelle. A doua zi era ceva mai lejera cu doar doua programari conform listei din Paris Pass si anume un Hop On HopOff si un tur ghidat in Cartierul Latin, dar cum tot aveam mult de marsaluit trebuia sa fim apti pentru a merge mult si a vedea si mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu