marți, 21 februarie 2023

Retrospectiva Vacantelor din 2022 - PARIS- Cap.II/VII


A doua zi la Paris

Muzeul Luvru


Retrospectiva vacantelor din 2022, continua cu cea de a doua zi la Paris. Dupa ce am servit micul dejun am luat un autobuz care ne-a dus aproape de Piata Concorde.Piata Concorde este cea mai mare piata din Paris. In lungul ei se gasesc doua cladiri gemene: in una se gaseste Palatul Marinei iar in cealalta sunt mai multe palate dintre care si Automobil Club de France. 






Pe o latura a pietei se gaseste Muzeul Orangeriei care este de fapt o prelungire a expozitiei de arta din Luvru si cuprinde picturi ale impresionistilor. Remarcabile sunt picturile murale ale lui Claude Monet. In fata muzeului se afla sculptura de referinta a lui Rodin: "Sarutul". Muzeul contine deasemeni lucrari de : Paul Cezanne, Henri Matisse, A
madeo Modigliani, Pablo Picasso, Pierre Auguste Renoir, Henri Rousseau, Alfred Sisley si altele.
"Reflexii verzi"-
pictura murala (una din cele opt picturi murale numite "Nuferi) de Claude Monet

"Dimineata" de Cloude Monet-
Faima muzeului Orangerie este data de cele opt picturi mari murale ale ui Caude Monet

"Reflexiile arborelui" de Cloude Monet-
Muzeul este gazda permanenta a celor opt micturi murale de Claude Monet

Un vis devenit realitate: sa stai in fata unei picturi de Monet si sa o contempli.

"Norii" de Claude Monet

"Nuferi la apus" de Claude Monet

Picturi de Pierre Auguste Renoir

Portret "Madame Cezanne" de Paul Cezanne

Arlechinul si Pierot" de Andre Derain

"Arlechin la chitara" de Andre Derain

"SARUTUL" lui Rodin

Dupa Orangerie am plecat spre Muzeul Orsay care adaposteste cea mai mare colectie a impresionistilor si postimpresiunistilor din toata lumea. Colectiile Muzeului d'Orsay constau in principal in opere din perioada 1848-1914, de arta plastica si sculptura, insă acesta prezinta si opere de arta decorativafotografie și arhitectura. Cladirea a fost o gara care a fost modificata pentru a putea gazdui aceasta imensa si superba colectie. Dupa ce am finalizat vizita la Orsay am facut un mic popas langa cele 6 statui din fata muzeului care reprezinta continentele globului : Europa, Asia, Africa, America de Nord, America de sud si Oceania. Ne pregateam sufleteste pentru urmatorul obiectiv si anume Muzeul Luvru. 

"Sapaturi la Pompei" de Eduard Sain

Pictura de eugene Delacroix










:Dansatoare in albastru" de Edgar Degas

Prescolari in vizita la muzeu

"Odihna dupa munca" de Vincent Van Gogh

"Autoportret" de Voncent Van Gogh

Statui reprezentand 6 continente:Europa, Asia, Africa, America de Nord, America de Sud si Oceania

Am fi vrut sa intram la Luvru la prima ora a diminetii dar la toate muzeele trebuia sa-ti programezi vizita, nu era suficient ca aveai biletul de intrare in Paris Pass. Si la Luvru nu am prins decat de la ora 2 dupa amiaza. Asa ca pe la 1 si jumatate ne-am asezat la coada ce serpuia prin toata piata din fata Luvrului si am intrat prin piramida. Am intrat mai repede decat ne-am asteptat ...nu stiu ce sa spun despre Luvru. Nu am cuvinte care sa exprime incantarea si bucuria a ceea ce vedeam acolo. Superb. Un loc de care sigur pot spune ca merita vazut o data in viata. Am atasat cateva imagini dar nici pe departe nu reflecta starea care te cuprinde in fata atator opere de arta. Si ceva uimitor la toate muzeele din Paris, si am fost la multe...Nicaieri nu era interzis pozatul, nicaieri nu ne-au obligat sa purtam masca, desi in nici un mijloc de transport nu puteai urca fara masca. Nicaieri nu ne-au pus pungi peste incaltari ca sa nu murdarim parchetul si am intrat in muzee si cu incaltarile ude de ploaia de afara si eram regimente intregi de vizitatori. Stiu sa te faca sa te simti bine oriunde te-ai duce. La localuri , in restaurante mai mari sau mai mici nu am stat mai mult de 5 minute sa astept sa dau o comanda si la fel la final pentru achitarea consumatiei. In tot sejurul petrecut la Paris nu am avut nici cel mai mic inconvenient legat de serviciile turistice de care beneficiezi ca turist oriunde te-ai duce. Francezii au aceasta ospitalitate in sange, in traditie, stiu sa te primeasca si sa te faca sa mai treci pe la ei.
I8ntrarea in muzel Luvru se face prin piramida


































Dupa Luvru am trecut pe sub Arcul de Triumf al Caruselului si am facut popas in Gradinile Tuelerie, apoi ne-am indreptat spre pontonul de unde am urcat pe un vapor pentru o croaziera cam de trei ore pe Sena. 




Gradina Tuelerie



Ora a fost foarte potrivita caci am plecat pe ziua si ne-am intors pe intuneric cand am prins spectacolul de lumini de la turnul Eifel. O data cu lasarea serii s-a stricat si vremea asa ca plimbarea planuita pe Champ Elisee la ore din noapte a fost abandonata si ca si seara trecuta in locuinta noastra draguta si perna care avea somnifer in ea am incheiat multumiti si cea de a doua zi in Paris.










































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu