miercuri, 22 februarie 2023

Retrospectiva Vacantelor din 2022 - PARIS- Cap.III/VII


A treia zi la Paris

Palatul Versaille



In cea de a treia zi dupa micul dejun , ne-am indreptat spre gara Clinchy-Levallois si am luat trenul spre Versaille. Am coborat in localitatea Versaille dupa circa o jumatate de ora dar pana la palat ar mai fi fost circa 15-20 de minute de mers pe jos dar ploua cu galeata asa ca am luat un autobuz care ne-a lasat chiar la portile palatului. In ziua respectiva se anuntase cod galben de ploi in Paris si imprejurimi, asa ca eram pregatiti dupa cum veti vedea in imaginile  pe care vi le prezint mai jos. Palatul Versaille este o bijuterie Rococo si se vede chiar si pentru mai putin cunoscatori ai stilurilor de arhitectura ca mine, ca s-a investit in acel palat ce poate fi mai frumos, mai rafinat, mai elegant, mai opulent din acea vreme, in aceasta cladire. 

"Castelul Versailles reprezintă un simbol al monarhiei absolute adoptat de către Ludovic al XIV-lea. În acest castel, în Galeria Oglinzilor, a fost semnat Tratatul de la Versailles. În 1837 palatul a devenit primul muzeu de istorie al frantei.Galeria Mare este un set de trei săli de recepție foarte decorate, dedicate celebrării succeselor politice și militare ale lui Ludovic al XIV-lea, folosite pentru ceremonii importante, sărbători și recepții."(Wikipedia) Palatul Versaille este cel de-al doilea obiectiv turistic cel mai vizitat dupa Luvru din Franta si face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. Toate imaginile cu care mi-am scaldat ochii, mintea si sufletul m-au impresionat placut la maxim dar un fapt pe care l-am vazut si la exponatele de la Luvru mi-a placut si anume, straduinta francezilor de a-si comemora istoria, de a o expune in culori de vitejie, curaj si patriotism. Tablouri reprezentand lupte ce au avut loc de-a lungul timpului au fost pictate, au fost redare scene de glorie din respectivele razboaie si nu imediat dupa lupta ci chiar la zeci, sute de ani , de urmasi care au vrut sa lase spre amintire si exemplu eroismul poporului al liderilor din vremurile de demult.Erau galerii intregi cu tablouri murale, imense ca dimensiuni in care vedeai imagine dupa imagine istoria Frantei. Din nefericire pentru noi, ploaia ne-a impiedicat sa admiram minunatele gradini de la Versaille care sunt cel putin tot atat de spectaculoase ca si palatul. 


































































De la Versaille ne-am intors la Paris si dupa o scurta plimbare pe langa Turnul Eiffel, prin Piata Trocadero unde fantanile arteziene erau in functiune chiar daca afara ploua, am intrat in Aqvariul din Paris in care am stat pana s-a inchis in jur de ora 9 seara. 




















Cu un autobuz ne-am intors la Rezidance Courcelle si ne-am pregatit putin strategia pentru urmatoarea zi care incepea cu "Mic dejun parisian" la Cafee Louts, activitate din Paris Pass si cu destul de multe vizite la care eram programati prin Paris Pass. Deci avand Paris Pass, nu era suficient ca aveai asigurat biletul de intrare si intrare prioritara , trebuia sa fi si programat. Am avut ceva de furca cu programarile caci la Paris nu merge internetul ca in Romania, si de fapt nicaieri pe unde am calatorit internetul era sub calitatea din Romania. Avem cu ce ne lauda si nu numai , nu trebuie sa fim foarte modesti. Cateva imagini din arta stradala din Paris , care chiar daca este spectaculoasa nu poate concura ce arta stradala din Puerto de la Cruz din Tenerife.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu