miercuri, 2 martie 2022

CITY BREAK VIENA-Prima zi


CITY BREAK VIENA

Prima zi

13-14 August 2021


    Vacanta din august 2020 programata in Austria s-a transformat intr-un city break la Viena in august 2021. Aceasta transformare a acut loc datorita pandemiei izbucnite la noi in Romania pe la sfarsitul lunii feruarie 2020. La data inceperii pandemiei, noi aveam deja planificata si achitata calatoria.
==========================================================================
Trebuia sa fie o calatorie pe cont propriu cu masina noastra un Hyundai Accent diesel, care este foarte buna pentru drumuri lungi.Asa ca pentru calatoria noastra in Austria cu o durata de 12 zile, rezervasem si achitasem cazarile in patru locatii din Austria si doua locatii la Oradea respectiv Felix. Asa ca datorita pandemiei aceasta calatorie nu a mai avut loc si am incercat sa recuperam banii, dar din Salzburg, unde aveam doua nopti nu am recuperat si nici vaucere sau amanari nu au vrut sa ne accepte, si apoi si in celelalte locatii au fost duse negocieri de recuperare a banilor si cu bookingul prin care am facut rezervarile. Am recuperat ceva dar la Viena ca si la Salzburg nu au fost de acord cu returnarea banilor dar am obtinut o amanare de trei luni si uite asa din trei in trei luni am reusit sa amanam un an si sa ajungem la Viena cu o cazare platita cu un an jumatate inainte pentru trei nopti in valoare de putin peste 200 euro. Acum un break city la Viena cu avionul dus-intors si trei nopti de cazare costa in jur de 80 de euro de persoana!!!!Am fost si sunt suparata din cauza asta atat pe austrieci cat si pe booking, care mai mult ne-a incurcat decat ne-a ajutat. Atata timp cat nu am beneficiat de un serviciu si asta nu din cauza mea, forta majora cred ca isi avea locul aici, nu este ok sa platesti. Dar austriecii cu care am avut de a face s-au comportat neonorabil.
Poate aceasta nemultumire mi-a umbrit impresiile pe care le-am avut in timpul break city-ul de la Viena. A fost frumos dar cum se spune nu m-a "dat pe spate".
Am plecat din Piatra Neamt pe la ora 6 dimineata si am ajuns la Oradea pe la ora 14. Ne-am luat in primire camera intr-o vila aproape de centru. Trebuie sa spun ca a fost deosebit de placuta cazarea in acea vila.Eleganta, mult bun gust, discretie si pretul destul de bun. Profitand de vremea frumoasa, am luat-o la picior sa vizitam centrul, adica Piata Unirii, renumita pentru cladirile reconditionate in stilul original de art nouveau, care a facut intotdeauna din Oradea un oras fermecator. Oradea este orasul tineretii mamei mele. Am avut mai multe matusi, surori ale mamei, la care mergeam in fiecare vacanta de vara si stateam nu atat de mult pe cat mi-as fi dorit. Acum nu mai este nimeni in Oradea dintre rudele mele, sau poate ceva veri mai indepartati ca grad de rudenie, dar si mult mai mici ca mine si cu care nu am tinut legatura. Oradea este un oras superb.Seara tarziu ne-am intors din hoinareala noastra si imediat ne-am inceput odihna pentru a doua zi cand trebua sa ajungem la Viena, speram noi pe la ora 11-12 am.
























    Drumul prin Ungaria este confortabil, datorita autostrazilor care au multe popasuri cu de toate, unde poti sa bei o cafea , lua o gustare si sa te odihnesti cateva minute de condus pe autostrada. Condusul pe autostrada mie mi se pare monoton si de multe ori , in excursiile cu masina prin locuri noi, preferam drumurile nationale caci mai poti sa vezi cate ceva, pe cand pe autostrada nu vezi decat soseaua.Exista pericolul de a adormi la volan!!!! Dar fiind o zi de vineri pe 14 august 2021, nu am luat in calcul aglomeratia ce poate sa apara din cauza transportorilor de mare capacitate. Asa ca in loc de ora 12-13, am ajuns la Viena pe la ora 16 si pana ne-am luat cazarea in primire, apartamentul respectiv parcarea s-a facut de 17 trecut de si jumatate, cand am luat un tranvai spre centru.Faceam cam 3-4 statii pana in centru la catedrala Sf.Stefan. Planul nostru a fost ca sambata imediat dupa orele pranzului sa incepem sa vizitam cele mai interesante biserici si catedrale din Viena, caci sunt o multime si foarte spectaculoase ca marime, arhitectura si estetica.Dar fiind aproape ora 18 mai toate erau inchise, acand si program redus de vizite datorita pandemiei. Asa ca ne-am multumit sa le admiram din exterior pe cele mai multe dintre ele si atatea cate ne-a permis lumina zilei.Ar fi nevoie de cel putin doua zile sa le poti si vizita.

Biserica Minoritara





Biserica Minoritara




Biserica Minoritara


Biserica Sf Augustin

Biserica Sf Augustin


Biserica Sf Augustin


Biserica Sf.Carol

Biserica Sf.Carol

Biserica Sf.Carol




Biserica Sf.Mihail

Biserica Sf Petru


Biserica Votiva

Biserica Votiva

Biserica Votiva

    Spre seara am ajuns si in preajma Grajdurilor regale. Spectacole erau doar marti si joi, iar noi nu mai eram acolo atunci.

Grajdurile regale

Grajdurile regale

Grajdurile regale

Grajdurile regale

    Ziua am incheiat-o seara tarziu pe bulevardu Graben la o terasa la lumina lumanarilor in fata unui snitel vienez si a unei beri tot vieneze. Bulevardul Graben, unul din modernele bulevarde ale Vienei, care este populat tot timpul dar mai ales seara, cand lumea vine la terasele asezate una dupa alta, sau se plimba in lumina reflectata de palatele care marginesc acest bulevard renumit.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu